Veilig aangekomen!

3 juli 2018 - Noord, Aruba

Dag lieve mensen in Nederland!!! Nu echt voor de laatste keer gedag gezegd, op naar Schiphol. Alle koffers kunnen in de taxi en gelukkig mochten ze ook allemaal mee in het vliegtuig :-). De kinderen kijken hun ogen uit op Schiphol. Wat veel mensen! En..... wat moeten we veel wachten. Als je de medewerkers verteld wat we gaan doen, ontdooien ze toch een beetje en hebben ze alle aandacht voor de kinderen. Heel leuk om te zien. We eten bij "Jamie Oliver" tosti's en andere broodjes en kopen bij de taxfree nog wat luchtjes. De kinderen hadden ook plannen om wat te kopen, maar willen eigenlijk zo snel mogelijk naar het vliegtuig. Ze kunnen niet wachten om erin te gaan. En ja.... daar duurt het wachten ook weer lang. Mogen een half uur later inchecken dan gepland. De jongens zitten bij elkaar. Rylan aan het raam. En de meiden zitten bij elkaar. Helaas bij Yinthe net geen raam. We vertrekken uiteindelijk ruim een uur later dan gepland (grondpersoneel had meer tijd nodig, zal toch niet door al onze koffers komen :-)). Daniek vind het erg spannend en moet zelfs een beetje huilen als we opstijgen. Yinthe en Rylan vinden het alleen maar leuk. Zelfs handen in de lucht alsof ze in de achtbaan zitten. Daniek vraagt telkens of het hobbelen zo blijft en geeft aan dat ze zich niet zo lekker voelt. Komt vast goed zometeen, als we hoger in de lucht zitten (hoop ik). Niet dus.... ze spuugt (gelukkig in het zakje) en daarna de hele vlucht nog 3 keer ;-(. Zo had ik de vlucht voor haar niet helemaal voorgesteld. Yinthe geeft ook aan dat ze misselijk is. Echt!! Wordt het zo'n vlucht?! Die knapt later gelukkig weer op. Rylan heeft nergens last van. Eet prima en slaapt zelfs nog een tijdje. Alle kinderfilms worden gekeken: Pieter Konijn, Ferdinand, Epic en Ice Age5. Het eind van de vlucht is in zicht. We zijn blij dat we er na 9 lange uren zijn. Althans ik en Daniek ook wel. Die moet weer vaste grond onder haar voeten. Of zal het de tosti op Schiphol zijn geweest? Ze gaf aan dat hij niet zo lekker smaakte. Ik heb ook nog een hap genomen om te proeven en zat de laatste 2 uur van de vlucht ook met buikkramp. Geen top vlucht dus! Maar we zijn er...… WE ZIJN ER!! Aruba, one happy Island. We gaan het beleven! Halen onze koffers op en komen ook hier weer netjes door de douane en immigratie (al wilde hij wel even weten waarom wij zolang op het eiland blijven). Frank en Debby (Frank is de collega van Huib bij Kooyman) halen ons op. We halen onze huurauto op (Kia Rio) en rijden richting onze woning die we voor de eerste 3 weken hebben. Deze ligt in Noord en is even rijden. De kinderen zijn het inmiddels wel behoorlijk zat. Het is 20.00 uur (02.00 uur Nederlandse tijd) en al een hele tijd wakker dus. De woning is groot en koud!! Airco's staan goed te loeien voor ons. Wauw, er zit een mega mooi zwembad bij. Gauw alle koffers uit de auto. Frank en Debby hebben alvast wat boodschappen voor ons gedaan om op te starten en nasi gemaakt. Super lief! Daniek is op de bank in slaap gevallen. Die is helemaal af. Yinthe en Rylan willen nog wel ff wat eten. Huib bakt de nasi op. Ik probeer het ook, maar mijn buik vind dat nog geen goed idee. Prima zo. Wil eigenlijk ook alleen maar naar bed nu. Het is 22.00 uur geworden. Toen ging het licht uit, letterlijk!

Goedemorgen!! We slapen echt prima. Huib wel al op tijd wakker (05.00 uur). Meiden worden om 06.00 uur wakker en ik ook. Daniek is flink opgeknapt en kan nu pas het huis en zwembad bekijken. Mogen we erin?? 06.30 uur liggen ze gewoon in hun onderbroek in het zwembad. Wat heerlijk om zo op te frissen. Rylan slaapt lekker uit tot 7.30 uur en duikt ff later ook het zwembad in. Met zwemvest is hij als een vis in het water. We hebben om 10.00 uur een afspraak bij Solaica (de mevrouw die de emigratie/vergunningen heeft geregeld) en hebben nu eindelijk de vergunningen echt in handen. Deze hebben we nodig om ons in de schrijven op Aruba. Maar we hebben de uitschrijving uit Nederland nog niet binnen, dus kunnen ons nog niet inschrijven. Hopelijk morgen. We gaan daarna boodschappen doen bij Ling&Sons (de AH van Aruba) en zouden alleen de basisspullen halen..... Boodschappen zijn echt duur op Aruba! Gauw terug naar huis en het zwembad in. We Whatsapp video bellen met wat mensen (heel leuk en zo makkelijk), eten de overige nasi op en kids zijn echt heel moe van de hele middag in zwembad hangen en willen zelf naar bed. Huib zit te knikkebollen op de bank, terwijl ik dit nieuwe verhaal typ. Dag 1 zit erop! Weltrusten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Claudia:
    4 juli 2018
    Fijn om te lezen dat jullie, ondanks de wat minder prettige vlucht, goed aangekomen zijn😗
  2. Bianca:
    4 juli 2018
    Wat jammer dat de kids zirk waren maar fijn dat jullie er zijn nu gaan jullie zo genieten dikke knuffel van danique en danitshya.
  3. Marga:
    4 juli 2018
    Leuk om te lezen! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
  4. Jan Jansma:
    4 juli 2018
    Leuke foto's. Voorlopige huis ziet er goed uit.
  5. Gerard Philipsen:
    4 juli 2018
    Lekker even tot rust komen na de lange reis👍
  6. Agnes:
    4 juli 2018
    Heerlijk om te zien dat het goed gaat daar. 😘
  7. Sandy:
    4 juli 2018
    Tof dat jullie goed zijn aangekomen!! (met wat hobbels tijdens de vlucht)
    Nu lekker genieten van het er eindelijk zijn en... het zwembad :-)! X
  8. Mariel lenders:
    5 juli 2018
    Wat super leuk om allemaal te lezen. Jammer dat de vlucht niet echt lekker verliep maar gelukkig goed aangekomen en nu genieten... wat een zwembad!!!
  9. Gauke:
    5 juli 2018
    Zo,aardig optrekje! Lekker zwembadje voor de deur. Goed uit te houden dus. Dan in het hier maar behelpen. Goed te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn.
  10. Ruth Harms:
    5 juli 2018
    Mooi dat jullie veilig aangekomen zijn! Hopelijk wennen jullie snel.
  11. Ellen en Hans Jansma:
    6 juli 2018
    Wat leuk om jullie blog te lezen en te foto's te bekijken. Fijn dat de reis en de voorbereidingen nu achter de rug zijn. De voorlopige woning ziet er mooi uit met een heerlijk zwembad, een goede tijd op dit adres.