Bon aña nobo!! Gelukkig Nieuwjaar!! Happy 2022 iedereen ♥

6 januari 2022 - Santa Cruz, Aruba

Bon dia tur hende,

Tijd voor een nieuw verhaal en er valt een hoop te vertellen ☺

Waar waren we gebleven...Rylan is jarig geweest. 8 jaar geworden. Opa was op zijn verjaardag. En 's middags ook de vrienden van Rylan en werd er gezwommen en 's avonds Among Us gespeeld in het donker. Een geslaagd feestje!

We hebben weer visite gehad. De familie Philipsen en Liefting waren hier in oktober! Wat hebben we genoten!! Zo fijn dat ze er waren. Eindelijk weer echte knuffels. Flink wat flessen wijn en bier werden om zeep geholpen, alsook de illusie dat de mannen nu wel zouden kunnen winnen met Keezen ☺. We hadden een boot gehuurd en proefduiken gemaakt. Wat fantastisch was (zolang je maar in het water ligt, daarboven vond ik het aanzienlijk minder leuk #helefamilieJansmabehalveHuibzeeziek)!! Nog meer borrels gedronken, gebarbecued, pannenkoeken gegeten. Rotsen en berg beklommen, gefietst en natuurlijk in die heerlijk, warme, blauwe zee gezwommen. Een heerlijke tijd met als extraatje dat ze langer op mijn verjaardag bleven de laatste dag. Bedankt lieve vrienden, het was heerlijk om jullie weer om ons heen te hebben ♥

Wat zij (en ik zelfs ook niet overigens) wisten dat ik ze 3 weken later alweer zou zien. Een last-minute vakantie naar NL voor mij borrelde ineens op. Oma de Graaf is 12 november jarig en heeft een lastig jaar achter de rug. Ik wilde erbij zijn op haar 88e verjaardag. Op deze leeftijd moet je elk jaar vieren. Woensdags ticket geboekt, dit keer wel mijn ouders ingelicht en donderdagavond zat ik in het vliegtuig om vrijdag de 12e in de ochtend te landen op Schiphol. Pap en mam kwamen mij ophalen en we zijn meteen naar het feestje van oma gereden. Wat heerlijk om iedereen weer zo te kunnen verrassen. De hele week was een heerlijk weerzien van vrienden en familie. Ik kan de verjaardag van Kim meevieren, die ook wel wat knuffels kon gebruiken. En zo waren er een heleboel vrienden en familie die wel wat knuffels konden gebruiken. Heel fijn dat ik ze die eindelijk kon brengen. Tevreden vloog ik een week later weer terug naar mijn gezin op Aruba, die ik deze keer wel erg gemist had. En het extra fijn vond om weer bij hun te zijn. Wat ook meteen bevestigde waar ik nog steeds een antwoord op zocht...het maakt niet uit waar zij heen willen, ik ga achter ze aan. Ook als dat niet meer in Nederland is.

Wat mij brengt bij dat er in de tussentijd wat speelde op het gebied van werk voor Huib en wij voor verschillende keuzes werden gesteld. Ook die niet helemaal binnen onze macht lagen. Maar wel bepalend waren of we langer op Aruba zouden blijven....

We vieren in de tussentijd Halloween, Sinterklaas, Huib zijn verjaardag met appeltaart op het strand.

Ook de kerstdagen met gourmetten en The Streamers kijken met vrienden waren geslaagd en oud & nieuw met vuurwerk kijken vanaf de keien naast ons huis blijft een waanzinnige ervaring! Op naar een nieuw jaar en wat voor één....

Toen was de kogel door de kerk: hetgeen waar we mee bezig waren bleek op niets uit te lopen en daardoor hebben we besloten om aankomende zomer weer terug te gaan naar Nederland!!! Dus we krijgen een druk half jaar voor de boeg. We moeten een woning zien te bemachtigen (alle tips zijn welkom), we moeten op zoek naar nieuwe banen. Er moet weer een container worden ingepakt. Maar in dit alles hebben we allemaal weer enorme zin! Ook de kinderen willen graag weer terug. Tuurlijk gaan we hier dingen en vooral lieve vrienden missen, maar daar denken we nog even niet aan.

Voor die tijd hebben we nog meer lieve vrienden over in februari!! Kunnen niet wachten om ook hun weer te zien en gezellige dingen mee te doen!! En nu extra speciaal omdat het zomaar de laatste visite kan zijn. Dubbel van genieten.

Ohh ja en corona hebben we het gewoon even niet over.....(de scholen blijven hier weer langer dicht na de kerstvakantie en LETTERLIJK ☺ het halve personeelsbestand bij Kooyman is besmet en dat is een afspiegeling van het eiland. Gaat hier weer flink mis).

Verder moet ik a.s. vrijdag weer door de MRI. Nu voor mijn andere knie. En waarschijnlijk krijg ik te horen dat ik ook daarin last van Osteochondritis Dissecans heb (even googlen ☺). Het gaat momenteel vrij aardig, al kan ik maar 500m lopen. Dus ja, behoorlijk belemmerend is het wel. Maar heb er geen ontsteking in op dit moment. En dat komt doordat het eigenlijk al 3 maanden volledig ingetaped zit. Maar wat ga ik doen? Nog hier opereren of in NL? Allemaal vragen waar ik hopelijk volgende week meer antwoorden op heb...

En opa Jansma komt weer volgende week voor Daniek haar verjaardag!! Ook weer zin in! Als het door mag gaan qua besmettingen hier.....

Tot snel weer. Houden jullie weer op de hoogte van alle ontwikkelingen.

xxx

Liefs de Jansmaatjes

1. Gerard Philipsen:
    6 januari 2022
    Veel mooie foto's en herinneringen. Heel veel succes met het plannen van jullie terugkomst en een dikke knuffel aan allemaal daar❤ .
    (Via deze reactie kan het geen kwaad nu ik met het c-woord thuis zit🤣)
    Groetjes Gerard
  2. Dianne:
    6 januari 2022
    Mooi om te lezen en de mooie foto's te zien. De beste wensen voor jullie allemaal en succes met de voorbereidingen voor jullie terugkeer. 😘
  3. Carla:
    21 januari 2022
    Wat een prachtige foto's weer. Leuk om je verhaal weer zo te lezen. Heel veel succes met alles wat jullie moeten plannen en pakken dit halve jaar!
  4. Ellen en Hans Jansma:
    8 februari 2022
    Hallo Jansmaatjes,
    Er staat jullie alweer een hele verandering te wachten, een totaal andere woonomgeving en ander banen. Veel succes met het plannen van de verhuizing en het zoeken naar huis en werk. Mooie foto's en een mooi verhaal, zo hebben we toch enig idee van jullie leven in Aruba.
    Een groet van
    Ellen en Hans Jansma