Het venijn zit hem in de staart...

3 maart 2022 - Santa Cruz, Aruba

Hoi iedereen,

Hoe gaat het met jullie? Stormen overleefd? Nu op naar het mooie weer! 😎

Waar waren we gebleven?...Daniek is jarig geweest, nu echt een teenager in huis, opa zou komen, maar ken je dat verhaal van een ED-card invullen om Aruba in te komen?....dat lukte niet en pa heeft last-minute zijn vlucht geannuleerd. Gelukkig lukte het hem een week later wel en kon hij alsnog deze kant op komen....maar of dat een slimme keuze is geweest, zeggen we nu achteraf...corona wist ons huis namelijk ook te vinden. Daniek begon nadat haar beste vriendin van school besmet leek te zijn (laten we vooropstellen dat januari niet de allerbeste maand van het jaar voor Daniek is, al 3 jaar op rij heeft zij "wat" in januari. Notitie aan mijzelf: volgend jaar houden we haar binnen!). Aangezien Yinthe bij Daniek op de kamer sliep (omdat opa in haar bed slaapt als hij hier is), Yinthe gauw verplaatst naar onze kamer en Daniek in isolement geplaatst op haar kamer (we willen echt niet dat opa het krijgt). Hoe graag ze daar ook het liefst de hele dag zit, als je er dan niet vanaf mag is het toch vervelend laat ze merken. Ze is gelukkig niet heel ziek. Beetje koorts en verkouden. Zere keel. Maar 1 dag en daarna knapt ze alweer op en kan wel wat gezelligheid gebruiken....nou dat komt goed, want Yinthe krijgt ook symptomen en test een dag later ook positief. Yinthe weer terug bij Daniek op de kamer en gezellig samen eten. Yinthe heeft ook koorts en is verkouden. Iets meer last dan Daniek, maar alsnog prima te doen. Nu maar hopen dat het hier bij blijft....al knuffelt Rylan wel even expres met zijn zussen. Die ziet een weekje roomservice ook wel zitten. Hij moet sowieso in quarantaine omdat z'n zussen het hebben en is ook thuis van school. Gezellig nu opa er is. Spelletjes doen etc. Naar de Natural Pool wandelen met z'n drieën. Ik ontdoe pa ook nog even van zijn corona-kapsel.... en dan is pa een paar dagen later toch niet helemaal fit. Bingo! Ook positief.....kak! Gelukkig is hij niet heel ziek...verkouden, beetje zere keel. Niet echt koorts. Beetje grieperig zegt ie zelf. Maar ja, hij mag niet vliegen. Dus boel omboeken maar. Gelukkig wordt het allemaal prima geregeld en heeft hij een weekje extra vakantie op Aruba. Als je dan toch ziek moet zijn, dan maar hier in de zon. Al vraagt het ook wat aanpassingsvermogen van iedereen ☺. Het is goed gekomen. Huib, ik en Rylan blijven wonder boven wonder vrij van corona. Hoe is het mogelijk, want nadat opa besmet was hebben we de boel gewoon open gegooid in huis. Toen maakte het wat ons betreft niet meer uit. Gewoon samen gegeten etc. Goede T-cellen schijnbaar!...........niet dus, inmiddels heb ik corona nu. Vorige week (4 weken na opa en de meiden) werd Rylan ziek. Flinke koorts, 39 graden en behoorlijk van slag. Vorige week, op die verschrikkelijk donderdag met een inval van Rusland in Oekraïne, test Rylan positief. Ai...omdat hij zo ziek is kan ik hem natuurlijk niet aan zijn lot overlaten en weet wat de consequenties zijn...en dat is een risico, zeker nu de vrienden er zijn (vertel ik zo meer over). Hij blijft 2 dagen ziek en daarna klaart hij gelukkig op. Ik begin dan al een beetje te snotteren, maar test 2 dagen achter elkaar negatief. Toch "gewoon" een verkoudheidje? Nee dus, afgelopen zondag test ook ik positief en dat betekent 5 dagen binnen blijven. Niet werken. Ik ben alleen zondag en maandag niet fit. Spierpijn, zeer lijf, zeg maar en verkouden. Grieperig. Nu nog steeds verstopte, loopneus, maar geen koorts zoals bij Rylan. Nu alleen Huib nog en dan is het klaar.  En die loopt ook al te snotteren....wedje leggen wie er morgen positief test? 😬 Venijn zit hem in de staart dus voor ons!

YEAH!! DE VRIENDEN ZIJN GEWEEST!!! Familie Blom en Vd Berg. Zo leuk om ze weer te zien, al had ik ze bijna allemaal in november nog gezien. Huib en de kinderen al bijna 4 jaar niet. En dat is voor alle kinderen eerst onwennig, maar komt al snel goed. We hebben heerlijke weken gehad. Schildpad en een rog gezien bij Boca Catalina, naar Ayo Rock Formation, Natural Bridge en Natural Pool geweest. Lekker met elkaar gebbqed en het Keezspel gespeeld. Naar het Arikok park geweest om aan je voeten te laten knabbelen door visjes en om door grotten te klauteren, vliegtuigen spotten bij Surfside tijdens sunset, snorkelen bij Mangel Halto, Aloë Vera Museum bekeken, gelukkig toch nog een carnavalsparade (parade di Luz) mee kunnen pakken, de mannen hebben gemountainbiked. Familie vd Berg zonsopkomst op de Hooiberg meegemaakt en Ellen en ik een heerlijke yogasessie op het strand onder de palmbomen gevolgd. Denk wel dat ze het naar hun zin hebben gehad ☺ en wij ook, altijd zo dankbaar als lieve vrienden hier hun vakantie willen doorbrengen. Bedankt dat jullie er waren!! 🤗 En tot over een paar maanden...

Want ja, dat zit er nu toch ook wel al snel aan te komen. Willen over 4 maanden de oversteek terug maken (nog geen exacte datum).....en er moet nog een hoop geregeld worden. Zeg maar alles nog.....we hebben nog geen huis, geen nieuw werk. En hoewel er nog best tijd is, voel ik de druk toch wel een beetje toenemen!

Inmiddels wel besloten dat ik in Nederland geopereerd ga worden aan mijn knieën. Waarschijnlijk in het UMC in Utrecht. Gesprek met arts gaat hiervandaan al ingepland worden, maar zal ergens in augustus plaatsvinden. Dus ben hier nog wel een tijdje zoet mee. Wat meteen ook voor een uitdaging zorgt...welke werkgever zal mij aannemen met het risico dat ik er misschien wel even tussenuit raak? Omdat ik die kans vrij klein acht, besloten om vanaf a.s. maandag te starten met een training: Start een succesvolle business als virtual assistant. Heel kort door de bocht: dat is een secretaresse op afstand. Deze training/opleiding duurt gemiddeld een half jaar. En daarna wil ik gaan proberen om voor mijzelf te starten als ik terug ben in NL (en misschien al vanaf hier) om zo het financiële gat een beetje op te kunnen vangen wat zal ontstaan tijdens mijn revalidatie. Onwijs zin in! Kijken wat ik nog meer kan en leuk vind! Maar ook retespannend!! 😬

Dus er is alweer een hoop gebeurd in 2 maanden tijd, benieuwd wat we over 2 maanden allemaal weer te melden hebben (dan zijn mijn ouders sowieso weer geweest en komen er opnieuw vrienden aan. We zijn gezegend!! ♥)

Tot dan!!

En mochten jullie toevallig een huurhuis weten, let me know!!☺

Liefs en dikke corona-knuffel op grote afstand xxx

De Jansmaatjes

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Claudia:
    4 maart 2022
    Wij hebben het heel erg naar ons zin gehad. We vonden het erg leuk om een inkijk te krijgen in jullie leven op Aruba. Gelukkig hebben we nog best veel dingen samen kunnen doen. Succes met alle voorbereidingen voor jullie terugkomst en we zien elkaar weer snel. Dikke knuffel terug!
  2. Claudia:
    4 maart 2022
    Wat een mooi verhaal weer... En Alles komt zoals altijd helemaal Goed...
    XX
  3. Gerard Philipsen:
    4 maart 2022
    Mooie uitdagingen aan de horizon, we kijken uit naar jullie terugkomst😘
  4. Walter en Daniëlle:
    27 maart 2022
    Wederom mooi geschreven, wellicht moet je de verhalen bundelen ? Je hebt toch een unieke tijd meegemaakt.

Ik denk dat wij een reisblog gaan maken, lees jij dan mee ?

Je fans, Walter en Danielle