AFTELLEN!

27 juni 2022 - Santa Cruz, Aruba

Hi iedereen,

Oké, ik was 3 weken terug begonnen aan een verhaal (deze per ongeluk ook verstuurd naar jullie, wat nog niet de bedoeling was. Iets met te snel op enter gedrukt.) Maar goed dat die nog niet af was, want er is daarna nog zoveel veranderd, dat het verhaal alweer in de prullenbak kon.

Even kort (hoop ik ☺) een verslag van hoe het er nu voor staat voor ons:

Huurhuis Nederland: ✔  (we gaan wonen aan de Wijd. Spaansweg 1 in Breezand, dank daarvoor familie Smakman);

Huurhuis Aruba opgezegd: ✔

Werk Kathy: ✔ (ik ga 2 augustus starten bij assurantiekantoor De Heij in 't Zand);

Werk Huib: in progress (2e gesprek gehad vandaag, dus duimen);

Scholen kinderen: ✔(Yinthe en Rylan gaan terug naar de Zandhorst en Daniek komt in 2 TL op het Regius in Schagen);

Vliegtickets geboekt: ✔(we vliegen donderdagavond 14 juli en landen vrijdagochtend 15 juli in Nederland);

Zeecontainer ingepakt: bijna (staat gepland op 7 en 8 juli en boot vertrekt hopelijk 12 juli);

Laatste werkdag Huib en Kathy: a.s. woensdag 29 juni!

Laatste schooldag kinderen: Daniek heeft nu al vakantie en Yinthe en Rylan krijgen 8 juli vakantie;

Afscheidfeestjes/borrels/etentjes: druk mee bezig!

Extra genieten hier: dat wordt bijna vergeten door alle drukte, maar hopen we de laatste week in het hotel nog te kunnen doen.

Dus we zijn er bijna klaar voor!! En hebben er zin in!

In dit verhaal wil ik niet vergeten dat we ook nog weer hele fijne visite hebben gehad de afgelopen maanden. Mijn ouders zijn een laatste keer geweest. Extra leuk om Pasen en Yinthe haar verjaardag samen te kunnen vieren. En afscheid nemen als je weet dat je elkaar 3 maanden later alweer gaat zien is ook een stuk makkelijker! ☺

We zijn met vrienden een dag naar Palm Island geweest, dat stond nog op ons wensenlijstje en gelukkig ook nog bij meerdere vrienden, dus konden met een gezellig groepje dit dagje compleet maken. Erg leuk! En zie filmpje van de Drop-it glijbaan!!

We zijn inmiddels ook begonnen met spullen verkopen en houden een grote porch-sale op Koningsdag. Enorm veel speelgoed verkocht. Ruimt al lekker op. Kwamen hier met een 40ft container en gaan terug met een 20ft container... dus er moet ook een zooitje weg. Onze auto is ook al verkocht, dus dat scheelt.

Om de vriendengroep-bezoeken compleet te maken kwamen Gauke, Elisa en Desi ook nog bij ons op vakantie!! We hebben echt een fijne tijd samen. Heel relaxed. Doen de gebruikelijke toeristische plekken aan. Heb een hele fijne full-(bloed)moon yogasessie op het strand met Elisa. Daniek en Yinthe hebben een paardrijwedstrijd waar we bij zijn. En ze 3e en 5e zijn geworden. En verder natuurlijk snorkelen en van de zon genieten. Opladen!!!

Lieve vrienden, het is onvoorstelbaar dat jullie allemaal zijn geweest. En vinden dit echt bijzonder!! Dat wij hier wonen is tot daar aan toe, maar dat jullie allemaal de moeite hebben genomen om jullie vakantie hier te vieren zijn we dankbaar voor. En voelen ons gezegd met zo'n vriendengroep ♥. DANKI

Begin juni kwam Pa Jansma nog één laatste keer langs. Toch fijn na de laatste keer, dat was toen een gekke vakantie met corona. Hij had wel veel last van de warmte nu, dus het werd een rustige vakantie.

2 dagen nadat pa weg was is Huib voor een weekje naar Nederland gevlogen. Hij had lang getwijfeld of hij dit zichzelf gunde, maar na wat overtuigingskracht van mijn kant ging hij genieten van een zonnig weekend Pinkpop. En dat is gelukt! Het was top. Hij kan ook nog even bij ons huurhuis kijken, maar verder is hij weinig in Breezand geweest. Komt straks wel weer. Bij terugkomst heeft Huib allemaal afscheidsfeestjes/etentjes en borrels. En maakte hij dit weekend zijn laatste duiken samen met Bjorn. 1 nachtduik en 1 ochtendduik. Echt afsluiten dus.

En nu is het dus echt aftellen! De laatste weken gaan hard. Over 17 dagen zitten we in het vliegtuig (inclusief 3 huisdieren en 10 koffers!!) #volksverhuizing!

Maar eerst gaan we ons deze week nog opmaken voor een orkaan!! Heel onwerkelijk, maar hij schijnt de ABC-eilanden vol te gaan treffen. Best wel spannend. En op sociaal media vind je lijstjes wat je in je hurrican-kit moet stoppen voor de eerste dagen zonder mogelijk water en stroom. Dinsdagavond begint het tot vrijdag en daarna volgt nog een kleine storm, zoals het er nu uit ziet. We hebben wel eerder zulke dreigingen gehad en die zwakte altijd wel weer af en hebben ook wel eens enorm veel water gehad...ben benieuwd. Gaan het meemaken. Alle spullen die we nog kwijt willen leg ik buiten in iedergeval, haha.

Tot gauw lieve mensen!

Dikke kus de Jansmaatjes

1. Renate Philipsen:
    27 juni 2022
    Lekker om weer je verhaal te lezen, hier ook aftellen tot onze nieuwe overburen komen 🤭 Succes met de laatste loodjes
    Tot snel💋
  2. Agnes:
    27 juni 2022
    Wat heerlijk om af te kunnen tellen! En wat komen jullie dichtbij wonen zeg.. 🥂😊
    Moeten jullie nog veel doen in het huis? Anders laat je het maar weten.
  3. Claudia:
    28 juni 2022
    Tot gauw Lieverds... xxxx
  4. Kim:
    29 juni 2022
    Eindelijk...😘😘
  5. Walter en Daniëlle:
    13 juli 2022
    Is dit dan het laatste verhaal ? Als trouwe fan van deze blog wil ik je bedanken voor je goed geschreven verhalen en ook voor ons ontvangen in jullie ex huisje op Aruba. Mede dankzij jullie zijn wij geïnspireerd geraakt en wonen we nu op Bonaire. Het gaat jullie goed in Breezand ! En niet vergeten : 🎶 keep on rockin at the kathybiri rock formation 🎶