Vakantiegevoel of woongevoel??

9 juli 2018 - Noord, Aruba

Onze 1e week op Aruba zit erop.

Het gevoel dat we hier zijn zit ergens tussen vakantie en wonen in. Het vakantiegevoel wil nog niet helemaal los komen en het besef dat we hier straks echt wonen ook nog niet helemaal. Dus gaan we gewoon lekker door met het regelen van de praktische dingen.... We zijn op de scholen van de kinderen geweest en zij werden daar hartelijk ontvangen. Leuk om te zien. Onze kinderen waren verlegen en vonden het spannend, maar tegelijk ook leuk, gelukkig! Rylan wordt zelfs uitgenodigd door zijn juf (Annemarie, makkelijk om te onthouden :-)) om de volgende dag even mee te draaien in de klas. En als hij dat nog niet alleen durft, dat zijn zussen ook even mee mogen in de klas. Dat komt mooi uit, dan kunnen wij even met de directrice praten. Ook deze kleuterschool voelt goed. En we komen er nogmaals achter dat we enorm mazzel hebben dat we ertussen zijn gekomen op de scholen. De directrice geeft aan dat we een goed netwerk hebben hier op Aruba en dat dat ons geholpen heeft. Yeah! De kids krijgen uniformeren op school en deze kunnen we vrijdag ophalen (lees kopen, als een rib uit je lijf, zeg maar). Voor 13.00 uur a.u.b.! Daarna begint Brazilië-België en zit het halve eiland voor de tv :-). Huib heeft zich inmiddels ook ingeschreven bij het Bevolkingsregister en de Belastingdienst (alhoewel we die liever niet hadden gehad, komen we er ook hier niet onderuit). Ik en de kids moeten nog wachten met inschrijven totdat de gezinsherenigingsvergunning rond is en deze kan pas aangevraagd worden als Huib zich heeft ingeschreven. Het bewijs daarvan krijg je natuurlijk niet meteen mee, nee, over 1 week of 10 dagen (kijk maar), moeten we terug naar het Bevolkingsregister om bewijs op te halen. Als we Setar (tv en internet) willen regelen krijgen we voor de eerste keer nee te horen. Huib moet eerst echt bij Kooyman gewerkt hebben voordat hij het kan aanvragen. Een werkgeversverklaring alleen is niet genoeg. Beetje jammer dit, maar het valt ons mee dat verder alles best soepel verloopt. Frank (collega Huib) kent gelukkig weer iemand bij Setar en gaat wel ff wat voor ons regelen. Toch handig dat netwerk! De 1e beachmiddag is ook een feit: Boca Cathalina is de plek waar wij onze kinderen voor de 1e keer de Caribische Zee in laten gaan. En als kleine Vaiana's duiken ze erin en zelfs het snorkelen lukt al een beetje. En verbazen ze zich over de vissen die gewoon onder hun door zwemmen. Over dieren gesproken: WE KRIJGEN EEN HOND! Frank en Debby hebben een aantal weken geleden een nest jonge puppen op het strand gevonden en gered en daarvan hebben ze er nog 1 over, of wij misschien interesse hebben? Bij ons huis wilden we inderdaad honden laten lopen (voor onze veiligheid en om hun een goed huis te geven) dus misschien is het wel wat. Super schattig natuurlijk, daar kan je geen nee op zeggen. Dus zodra we in Papilon zitten krijgen we gezinsuitbreiding (nee Ellen ik ben niet zwanger!!). We zijn gisteren even bij Papilon geweest. Hadden het nog niet live gezien. De wijk is iets minder mooi dan waar we nu zitten, maar ja, we zitten nu ook in de Gold Coast van Aruba. De woning zelf konden we niet in, maar in de tuin wel. En dat ziet er al veelbelovend uit. Moet nog wel e.e.a. aan gebeuren, maar dat komt goed, zegt de makelaar/verhuurder. We gaan het zien. Zaterdag krijgen we de sleutel! Vanmorgen (na een onrustig weekend (wel met een fantastisch stranddagje op Mangel Halto, zie foto's)) ook ons eerste huisartsenbezoekje gehad..... Daniek heeft oorontsteking en dat laat ze weten ook. Gelukkig krijgt de dokter het schoon en schrijft ze oordruppels voor. Hopelijk knapt ze snel op, want ze mag nu 1 week niet zwemmen (althans haar oor mag niet nat worden). En daar wordt ze behoorlijk chagrijnig van. Overigens een hele aardige (Nederlandse) huisarts, die mij meteen van alles verteld en probeert voor te bereiden op het leven op Aruba. Ik krijg van haar zelfs haar mobiele nummer om eventueel eens wat af te spreken. Best opvallend hoe makkelijk dat gaat hier. Hoop zo toch snel een sociaal netwerk op te bouwen. Dag lieverds in Nederland. Spreek jullie gauw weer of via deze site of via Whatsapp(video) (wat is dat heerlijk om voor je gevoel toch zo dichtbij te zijn!) xxx

1. Ruth Harms:
    10 juli 2018
    Wat geweldig dat (bijna) alles zo voorspoedig gaat! En dat vakantie gevoel mag best blijven toch? Ook in de jaren dat jullie daar wonen...Knuffel van Anouschka voor Daniel met haar zere oor.
  2. Bianca:
    10 juli 2018
    Wat fijn om te horen dat het meeste zo goed en snel gaat
  3. Anja Olbers:
    10 juli 2018
    Wat onwijs leuk dat ik jullie zo kan volgen. En wat heerlijk dat het zo voorspoedig gaat met al dat geregel. Dan komt de tijd des te snellen dat je echt kunt gaan genieten en het vakantie/woon gevoel 100% aanwezig is.
    Beterschap met Daniek, hopen dat het snel opknapt en ze weer lekker kan zwemmen!
  4. Gerard Philipsen:
    10 juli 2018
    Leuke foto's, leuk hondje ook. Mooi dat jullie zo goed worden ontvangen, kan ook bijna niet anders met zulke lieve mensen😊. Groetjes aan allemaal!
  5. Claudia:
    10 juli 2018
    thanks voor dit mooie verslag .. ben ik weer helemaal bij... Echt super leuk om te lezen. goed gedaan kaatje.... xxxx
  6. Carla:
    11 juli 2018
    Wat een mooi verslag weer van jullie eerste week. En wat een super leuk hondje. En heeft het al een naam?? Hopelijk knapt Daniek weer snel op en dat ze weer lekker kan zwemmen. Xxx
  7. Gauke:
    11 juli 2018
    Hoe gaaf!! Fantastische foto's. fijn te lezen dat het goed gaat. Hopelijk ik de oorontsteking snel weg. Kan idd heel vervelend zijn. Je kan aan huib zijn haar goed zien als het zoute water opdroogt. Het is helemaal wit uitgeslagen. Take care!
  8. Annemarie Dekker:
    14 juli 2018
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Beterschap voor Daniek. Jullie hebben al veel geregeld. Groetjes Annemarie
  9. Marga:
    18 juli 2018
    Leuk om te lezen! Hopelijk gaat het inmiddels beter met Daniek !
    Prachtige foto's ook.
  10. Agnes:
    18 juli 2018
    Heerlijk om te zien en te lezen dat het goed gaat daar! Jullie worden nog steeds gemist hier in huis. Bedankt voor jullie mooie blog! Toch fijn om zo op de hoogte te blijven! 😘