Sleutel van "ons" huis

18 juli 2018 - Noord, Aruba

Hey, houden jullie het nog een beetje uit met de warme temperaturen in Nederland? Lijkt wel Arubaans bij jullie! Hier gaat het goed. We hebben alles aardig op de rit... alleen Setar (Ziggo) wil nog niet erg lukken. We hadden inmiddels wat contacten bij Setar en daarmee zouden wij toch wel een contract kunnen afsluiten. Helaas.... de vorige huurder van onze woning heeft een achterstand met betalen en Setar wil/kan ons geen contract aanbieden voordat dat betaald is. Dat is niet aan ons, dus na weer een uur te hebben gewacht kunnen we onverrichten zaken retour, grrr. De makelaar geappt. Die gaat het regelen. Inmiddels heeft de verhuurder de rekening betaald en hopelijk kunnen we het nu zo snel mogelijk regelen met Setar. Daniek heeft in een schrift alle stranden van Aruba opgeschreven en wil deze graag allemaal een keer gezien hebben, dus we kiezen vandaag (woe. 11-7) voor Arashi beach. Er staat een stevige wind en daardoor is het echt minder lekker op het strand en wordt je gezandstraald. Rylan zijn zwembandjes waaien weg en zijn we kwijt. Geen top strand dus. Donderdag (12-7) toch weer naar Mangel Halto, deze is wel favoriet en we zijn er in de buurt als we de wateraansluiting hebben geregeld bij WEB. Yinthe is inmiddels los op het snorkelen en Daniek probeert het ook (met haar badmuts op, ivm haar oorontsteking), dit gaat gelukkig goed en ook zij komt blij het water uit. Een meneer wijst mij erop dat ik op mijn tas moet letten, want er zaten net 3 jongens bij in de buurt. Getver. Gelukkig mist er niets en bedank de meneer en zijn vrouw enorm voor de oplettendheid. We eten 's avonds in Oranjestad een ijsje en hangen een beetje de toerist uit. Zijn tenslotte ook nog een beetje op vakantie hier. Vrijdag de 13e: Huib zijn bewijs van inschrijving is klaar!! Hij is nu echt ingeschreven op Aruba. Dit is toch wel een momentje, vind ik. Die van ons kan nu ook worden aangevraagd en met dit bewijs kunnen we ook naar Bon Bini Cargo voor de container. De container schijnt ergens anders te staan, want het schip had motorpech. Maar als het goed is komt hij toch gewoon woe. de 18e aan. We gaan het zien. Verder lijkt het bedrijf alles goed onder controle te hebben en hoeven wij niet naar de douane voor het inklaren van de container etc. Dat is fijn. Hoe minder wij daar mee te maken hebben hoe beter. Ook kunnen we nu Elmar (stroom) regelen. Productief dagje. Kids houden zich prima. Met hun speelgoed en kleurspullen mee, kunnen ze de wachttijden aardig aan en zijn ze een bezienswaardigheid. Ze worden al lekker bruin en Rylan zijn haar wordt met de dag witter :-). Zaterdag (14-7) krijgen wij de sleutel van "ons" huis...… Yeah!! Kunnen we ook eindelijk binnen kijken. De makelaar heeft er voor gezorgd dat er flink wat dingen nog zijn aangepakt voordat wij er in gaan (schoongemaakt, zwembad gevuld en schoon, poorten gemaakt en tuin opgeknapt etc.). Het huis voelt goed. Hier kunnen wij wel onze eigen stek van maken. En het werkt ook mee dat er gewoon al twee kaartjes voor ons in de brievenbus zitten. Bedankt oma en tante Lammie, super lief en leuk!!  We besluiten wel om de woning te gaan verven, want het is toch wel een beetje  "smoezig".  'S middags gaan we nog weer ff lekker naar het strand (toch weer Mangel Halto, zo komt Daniek haar lijstje niet af. Gelukkig hebben we nog ff ;-)) en ontmoeten we een ander Nederlands stel die hier ook nog maar net 4 maanden wonen. We wisselen nummers uit en hun dochtertje wil heel graag een keertje bij ons pannenkoeken komen eten. Afgesproken! Zondag doen we niets. Kijken WK finale voetbal en liggen in het zwembad. 'S avonds gaan we bbqen met Frank en Debby en ze hebben het hondje mee. We hebben na lang overleg een naam bedacht met z'n vijven. Hij gaat Zuma heten (van Paw Patrol, voor degene die kinderen hebben en dit wel eens kijken.) Het schijnt Vrede te betekenen en daar kunnen we ons wel in vinden. Ma. 16-7 hebben we een hoop te regelen, eerst in Papilon kamers opmeten voor de verf, daarna naar de Arubabank voor het openen van een rekening, vervolgens bij de AZV (ziekenfonds) kan Huib zich nu ook inschrijven en daarna rijden we naar Kooyman om verf etc. te kopen! Op naar morgen, dan kunnen we aan de gang in "ons" huis. Dit gaat iets minder snel dan ik had gehoopt, eerst echt alles schuren en schoonmaken (de plinten slopen we eruit en daar komen de larven en keutels achter vandaan, maar goed dat die eraf zijn en we alles goed schoonmaken). Getver, wat blijft dat toch een k-klus. Woensdag maar schilderen dan.... de kids kunnen niet wachten om mee te helpen en dit doen ze dan ook. Of het ook echt meehelpt is een tweede vraag en gelukkig gaan ze later lekker spelen en zwemmen en kunnen wij echt ff meters maken. Alle drie de slaapkamer zijn klaar en de gang is voor een gedeelte gedaan. Wat frist het op. Goed besluit dit. De woonkamer moet nog, maar die is op sommige plekken 5 meter hoog en hebben we een steiger voor nodig. De makelaar heeft er nog 1 staan, maar ja, wanneer die bezorgd kan worden..... Het is Aruba hé, je weet het nooit :-). Het is ook de 18e trouwens vandaag en we hebben nog niets over de container gehoord. Morgen maar weer even bellen.... en naar Setar en Selimar (vuilophaaldienst/grijze container). Begint nu echt meer op werken dan op vakantie te lijken, haha. Weltrusten allemaal. Tot gauw weer!! xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Esther Weel:
    19 juli 2018
    Wat een mooi huis en een ruimte in de tuin joh, leuk om te zien!
    Al veel werk gedaan, maar het loont wel!
    Erg leuk om jullie belevenissen zo te kunnen lezen Kathy, ik kijk uit naar het volgende reisverslag!
  2. Bianca:
    Genieten lieve mensen
  3. Gerard Philipsen:
    19 juli 2018
    Mooi dat jullie de sleutel van het huis hebben, mooi jullie stekkie van maken🏡!
  4. Miranda van der Leek:
    19 juli 2018
    Leuk om jullie te volgen. Het ziet er super uit! Heel veel woonplezier in jullie nieuwe thuis. X
  5. Emmy:
    19 juli 2018
    Dat ziet er goed uit familie Jansma, mooi huis 👍. En fijn dat Huib zn inschrijving nu eindelijk rond is. Veel succes met t klussen 💪💪
  6. Linda Poelsma:
    19 juli 2018
    Leuk om jullie belevenissen te volgen.
  7. Monique Sikking:
    19 juli 2018
    Wat wordt het allemaal mooi Kathy! En ook echt.... leuk om te lezen!
    Succes met klussen
  8. Anja Olbers:
    Wat een Casa mensen!!! Wauw! Wanneer is jullie B&B klaar hihihi... 😜
    Heel fijn voor jullie dat het allemaal vordert en er kleur op de muren komt 😁.
    Emma vroeg vanmorgen wanneer wij met het vliegtuig naar Rylan zijn huis gingen.. aahh wel heel lief 😍 smelt.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.
  9. Jarno:
    19 juli 2018
    Wow wat 'n prachtig stekkie! En wat heerlijk dat 'gewone' woondingen als internet, container e.d. geregeld moet worden. Lijkt me meer voelen als wonen ipv op vakantie.

Ik word blij van jullie verslag, foto's en video!
  10. Mirjam:
    21 juli 2018
    Wat leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen! Het wordt prachtig. Nog een heel geregel allemaal. Djim vond het leuk om in de klas met Yinthe te videobellen. Ik geloof dat Sven met de klas dat ook heeft gedaan met Daniek. Jinthe zegt dat ze Rylan ook op de video gebeld te hebben. Erg leuk en zo blijven ze toch nog dichtbij :-).
  11. Marcel:
    22 juli 2018
    Leuk om alles te lezen. En wat fijn dat het goed gaat met iedereen. Langzamerhand wordt het echt jullie woonplek.