Slang, Schildpad, Stamppot, Sinterklaas!

28 november 2018 - Santa Cruz, Aruba

Hi daar in dat koude kikkerlandje, hèhè eindelijk kan ik zeggen dat het hier warmer en aangenamer is dan bij jullie..... heb even mogen duren :-). Maar wel heerlijk zo'n fijne zomer en herfst bij jullie. Hier is het onverminderd warm. Gewoon elke dag 33 graden. Ene dag wat meer wind e/o regen dan de andere dag, dus dat bepaald of het te doen is of niet. Vanmorgen was het "maar" 24 graden, dus lekker weer een keer een lange broek aan en een vestje. Brrr fris.... Maar goeie reden om weer een stamppot te maken. Kan gewoon hoor....Boerenkool met 33 graden. Lijkt zelfs wel nog lekkerder te smaken...…. of is dat Hollands gemis?

Inmiddels alweer een maand geleden dat ik een blog heb gemaakt. Elke keer neem ik mij voor om iets eerder wat te laten horen, want anders worden het van die lange verhalen :-) en ik merk het aan iedereen die appen. Er zijn dan weer veel lieve mensen die graag willen weten hoe het met ons gaat. Dan weet ik dat het weer tijd is om wat van mij te laten horen. Vind het overigens heel leuk om dit zo te doen.

Mijn verjaardag gevierd inmiddels. Met zelfgemaakte appeltaart, moest dat nu dus echt zelf gaan proberen. Volgens de visite geslaagd, maar natuurlijk niet oma haar appeltaart. Verjaardag was wel geslaagd. Natuurlijk anders en met een lach en een traan. Maar vooral toch ook gezellig. Gelukkig wat visite en mooie kadootjes gehad. Zelfs van mijn fijne, lieve ex-collega's van Engel afgelopen dinsdag nog een doos met leuks gekregen voor mijn verjaardag. Dus ben bijna een maand jarig geweest met alle verspreidde kadootjes :-). Dank daarvoor!! Op naar de 40 dan maar nu!

De kids hebben voor het eerst Halloween gevierd. Verkleed en wel naar de winkelcentra voor een tas met snoepjes.....goh dat vonden ze in één keer leuk om te doen, haha. Sint Maarten kennen ze hier daarentegen weer niet, ja het eiland een paar honderd kilometers verderop.

Opa Jansma is ook weer langs geweest en zijn volgende bezoek staat ook alweer gepland. Heerlijk dat dat kan hoor! En dat hij de halve Intertoys (bedankt Sas!!) mee had in zijn koffer (of eigenlijk de koffer van mijn ouders, want in de grootste van hem paste het niet, oeps :-). Een heerlijke week gehad met op de 1e dag al een mooie schildpad bij Baby Beach, waar we gewoon naast konden blijven snorkelen (zie filmpje). Wat zijn dat toch onwerkelijke momenten! Verder zijn we heerlijk uit eten geweest. Huib en ik zelfs voor het eerst een avond met z'n tweeën weg (uit eten en bios), nog niet gedaan sinds we hier waren. Nog geen oppas natuurlijk (inmiddels wel een lieve dochter van een collega van Huib bereid gevonden om op te passen). Ook zijn we naar de Vlindertuin en het Arikok Nationaal park geweest. Was een spannende onderneming met onze eigen auto i.p.v. een SUV/pick-up of 4W-drive auto. Maar zeker de moeite waard! En dan was daar het moment waar ik  eigenlijk al 4 maanden op zat te wachten, wat continu in je achterhoofd zit wat een keer gaat gebeuren hier, (samen met een aanrijding krijgen ws) is gebeurd: we hebben de 1e levend slang (BOA) in onze tuin gehad!!! IIEEHH. Hij zat tussen de schutting, waar Rylan op dat moment net overheen aan het klimmen was. Jullie moeten zijn noodkreet zowat gehoord hebben. Hij gilde moord en brand. Opa de Slangenvanger liet van zich horen en de slang had geen lang leven meer (zie filmpje, pas op, niet voor onder de 4 jaar en geluid niet te hard zetten voor het gegil :-)). En toch is het nog steeds leuk hier, haha. De zon schijnt en we hebben elkaar. Ook nu het financieel niet helemaal mee zit en ik toch echt wel een baantje moet gaan vinden, zijn we nog niet van plan om het op te gaan geven hier. (Al had je het mij vorige week gevraagd, had ik een ander antwoord gegeven denk ik. Maar elke week is weer anders hier en we houden moed!! Hebben dit niet gedaan om met een half jaar weer terug te zijn in Nederland. Sorry voor degene die dat nog wel steeds hopen en de weddenschappen die lopen, haha).

Sinterklaas heeft het eiland ook weten te vinden, met hele donkere Pieten (die met een parachute uit de lucht kwamen vallen). Smink loopt langs hun wangen naar beneden, maar roet en roetzwart. Geen discussie hier hoor. Een dag nadat hij in Nederland was aangekomen, was hij hier, dus echt een hele snelle Sint met de SPietboot ws ;-). En daarna weer terug naar Nederland met het vliegtuig, want hij is ook gewoon weer bij het Sinterklaasjournaal. Heerlijke tijd. Ook hier.

Dus al met al gaat het hier best goed. Het zwembad is wel weer helder op dit moment, dus dat is erg fijn. De kids gaan goed op school en spelen met andere kinderen en hebben kinderfeestjes. Ik verveel mij eigenlijk ook nog steeds niet. Beklim samen met Huib de Hooiberg elke week en afgelopen weekend weer eens 5 km hardgelopen. Huib heeft een flinke uitdaging op zijn werk, maar vind dat leuk om te doen. Zou wel graag wat anders willen doen dan alleen maar werken en vuiltjes uit te voortuin plukken. Duiken ofzo, maar dan moet ik eerst een baantje vinden..... We gaan het aankomende half jaar ook nog lekker veel visite krijgen (dus kan helemaal nog niet aan het werk, haha). Begin januari opa Jansma dus weer, eind januari mijn moeder en oma de Graaf (86 jaar hé), in februari vriendin van Daniek met haar ouders, in april de familie Liefting en eind mei mijn hele familie!! Echt enorm dankbaar dat mensen dat kunnen en willen doen!

Tot gauw weer. Ayo! Feliz dia....

1. Ria van Haaster:
    28 november 2018
    Hey Kathy. Wat kan je het mooi verwoorden hoe jullie het daar hebben en beleven. Erg leuk om te lezen. En jullie hebben leuke vooruitzichten met visite op komst. Heerlijk idee lijkt me. Iets om naar toe te leven. Fijn ook dat de kids het goed doen. Groetjes uit een koud en nat Breezand.
  2. Claudia:
    29 november 2018
    Nog maar 5 maandjes..... Ja dan ben jij al een heel stuk verder naar de 40... hahahahah en dan kunnen we weer samen van ons bordje eten. .. Goed om te lezen dat jullie het leuk en gezellig hebben... en dan werken kan ik pas in mei... xxxx
  3. Ruth Harms:
    5 december 2018
    Wat mooi dat het goed gaat met z'n ups en downs! Mooi ook om jullie doorzettingsvermogen te lezen. Een boa in de tuin......... ik snap wel dat Rylan gegild heeft alsof zijn leven er vanaf hing.... Succes met werk vinden!
  4. Kim:
    15 december 2018
    Hoi lieverds, na 3 weken mag je ook nog reageren toch?😉 Wat fijn om weer zo'n mooi en lang verhaal te lezen van jullie. Toch lijkt mij terug naar NL komen nog steeds de beste optie, ha ha!
    Veel liefs x Kim