Regentijd!

23 oktober 2018 - Santa Cruz, Aruba

Hi daar,

Nee we zijn niet weggespoeld of weggeblazen...…... Leven nog na alle orkanen. Gelukkig hebben wij zelf geen last van orkanen, maar wel de gevolgen er van. Weinig wind en veel regen en onweer. Het weer is dus inmiddels wel anders dan dat we de eerste maanden gewend zijn. Het is regentijd en heel eerlijk geniet ik er wel van. De temperatuur is lager en de regen zelf is ook wel fijn. Al valt er in korte tijd heel veel en dat zijn ze en de wegen hier niet gewend, dus heerst er wel een beetje paniekgevoel onder de Arubanen als er regen valt. Terwijl wij "gekke" Hollanders er dwars doorheen lopen en de kinderen lekker in de plassen spelen. Alleen 1 GROOT nadeel aan dit weer zijn de muggen. Kunnen eigenlijk niet meer normaal buiten zitten en dat is niet tof. Want buiten is het gewoon koeler dan in huis. Verder gaat het hier goed. De kinderen hebben echt hun draai goed op school gevonden. Hebben al meerdere uitnodigingen voor kinderfeestjes gehad (dat is toch een beetje een graatmeter of ze goed in de groep liggen, haha) en de resultaten op school zijn ook prima. En daar zijn ze nogal van de scholen hier op Aruba...… hoe hoger het cijfer, hoe beter! Alles draait om de cijfers en om de kinderen naar een zo hoog mogelijk niveau om de middelbare school te krijgen. Dus we proberen onze kinderen echt bij te brengen dat ze gewoon hun best moeten doen en het cijfer echt niet het belangrijkste is. Maar dat is lastig in die koppies van hun, als ze dat de hele dag wel op school horen. Rylan heeft zijn 1e spreekbeurt gehad!! haha. Over de octopus. Mocht van juf op karton of via een PowerPoint presentatie...…. bij de kleuters? We hebben het op karton gedaan. Lang leve de PipaPanda boekjes van het Wereld Natuur Fonds. De meiden hebben het ook erg naar hun zin op Streetdance. En terwijl zij lekker aan het dansen zijn, lopen wij naar het strand daar tegen over en kunnen ff relaxen. Dat is dan wel weer echt het eilandleven! Huib heeft op zijn werk ook helemaal de smaak te pakken. Er is een heleboel te doen en er ligt wel een uitdaging, maar dat vind hij leuk en stort zich er vol enthousiasme op. De taal blijft nog steeds een struikelblok en moeten we echt snel mee aan de gang. De juiste cursus hebben we nog niet gevonden qua tijdstip etc. Willen hem samen doen namelijk en hebben nog niet echt een oppas gevonden. Huib is in de tussentijd nog op Sint Maarten geweest voor zijn onboarding en daar heeft hij een hoop geleerd en gezien. Was erg nuttig. Mooi eiland ook, maar wel erg bergachtig en sinds de orkaan Irma zijn de mensen echt niet zo vriendelijk meer. Dus nog steeds blij met de keuze voor Aruba. Mensen zijn hier toch echt wel heel vriendelijk en behulpzaam. Verder is Huib druk met de tuin, het gras groeit hier weelderig sinds de regen en daar word Huib niet blij van, haha. En hij is een klein tuincentrum begonnen. Hebben Aloë Vera gekweekt en verder heeft hij potjes met ananaskronen en mangopitten staan. Lekker bezig dus. Jullie vragen veel hoe het met mij gaat, dat ik daar niet zoveel over schrijf.... het gaat goed met mij, met ups en downs. Ben nog niet gelukkig op Aruba, maar ook niet ongelukkig. Gewoon neutraal. De ochtenden dat ik alleen thuis ben verveel ik mij echt niet. Is eigenlijk best snel voorbij met dingen regelen, contact onderhouden met Nederland, elke week de Hooiberg 2x achter elkaar beklimmen (600 treden ), huishoudelijke klusjes etc... zwembad bijhouden. Heb een Wall of Fame gemaakt bij ons in de gang met allemaal foto's. Heb ook een paar lieve vrouwen ontmoet waar ik gezellig een borrel mee drink op zijn tijd en sinds vorige week is het andere stel (Michel en Yvon), Michel gaat ook bij Kooyman werken en we hebben ze in Nederland al 2x ontmoet, ook op het eiland. Heel leuk dat die er zijn. Heb sinds vorige week ook wat meer gekeken voor werk. Zou goed zijn voor mij en ook voor de financiële situatie. Want het leven hier is ECHT duur! Heb een sollicitatieformulier achter gelaten bij TriBike (dat is een triatlon winkel bij ons om de hoek) en via een contact hier heb ik een ingang bij de audiciën hier op het eiland, dus dat zou mooi zijn als dat lukt. Want heb geen werkvergunning, dus die zouden zij dan voor mij moeten en willen regelen. Wordt vervolgd! Onze verblijfsvergunningen zijn wel bijna rond. Heb een longfoto moeten laten maken en gisteren zijn de kids en ik medisch gekeurd. En gelukkig was alles goed, dus nu is het een kwestie van tijd dat ook wij legaal op het eiland zijn.

Tijdens mijn vorige verslag was mijn schoonvader er nog en inmiddels komt hij al bijna weer (3-11). Zo leuk! En handig, want dat betekend dat er weer een koffer met Hollandse spullen deze kant op komt, haha. Ook alvast maar voor 5 december. Ook dat is hier veel duurder. Dus we zitten al aardig in de Sinterklaasstemming hier. Hebben zelfs de speelgoedboekjes van de Intertoys hier gekregen. Via Jessica de Bruijn (turnjuf bij Dokev die hier nu op vakantie is) kregen wij een verrassingspakket van de Zandhorst. Allemaal tekeningen van de klasgenootjes van de kids en Jessica had bij Saskia van Intertoys de speelgoedboekjes opgehaald en daar kwamen ook nog wat zakjes Lego mee mee. Zooooo ontzettend lief!

Zie je de ochtend is alweer voorbij. Ga de kinderen halen! En vanmiddag taarten maken, want...…. morgen ben ik jarig!!

Tot gauw weer! Dikke kus van ons xxx

1. Heidi:
    Fotowand is leuk geworden! 👍🏼
    Zou super zijn als het lukt om baan te vinden kaat! Duim voor je😘

Take care lieverds
    X Heidi & CO
  2. Gerard Philipsen:
    23 oktober 2018
    Goed om weer een stukje van jullie te lezen😙. Zijn toch wel momenten dat ik jullie mis helaas, but life goes on😢.
    Mooie foto's weer, kids groeien ook goed op Arubaanse grond zie ik😄.
    Groetjes Gerard
  3. Kim:
    Hi lieve mensen!
    Fijn om weer even te lezen hoe het gaat met jullie... Maaruh: veel liever live!!
    Kus Kim
  4. Claudia:
    He Lieverds..

Gaat een stuk beter tussen de regels door... Echt TROTS op je.. ook op mezelf hoor..hahahahah. Die baan gaat je echt lukken.. Toppers zijn jullie. En de zon schijnt voor jullie allemaal.. spreek je gauw weer... vast morgen... xxxClau
  5. Ageeth:
    24 oktober 2018
    Hallo Kathy,van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Hele fijne dag samen en nog vele jaren.
    Maak er wat moois van,liefs en een dikke kus van ons xx
    Groetjes van Paul en Ageeth
  6. Sandy:
    24 oktober 2018
    Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Tof om te lezen dat het goed gaat bij jullie!
    En idd super als je een baan vind!
    Succes en blijf genieten!!!
    X Sandy
  7. Angelina Adams:
    25 oktober 2018
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk om weer een stukje over jullie te lezen. Het is nog steeds wennen, maar begrijp tussen de regels door dat het steeds beter gaat. Ook gezellig dat er af en toe visite uit Nederland langs komt!!! De groetjes aan iedereen, veel liefs van the Adams family.
  8. Ruth Harms:
    4 november 2018
    Leuk om weer wat te lezen! Veel plezier met opa. En succes met solliciteren. Komt vast helemaal goed.
  9. Ellen en Hans Jansma:
    20 november 2018
    Hallo familie Jansma,
    Wat een regen hadden jullie, leuk voor de kinderen. Jullie hebben daar waarschijnlijk al meer regen gehad dan wij hier in Drenthe de laatste 6 maanden
    Mooi dat Jan regelmatig langs kan komen en dan ook nog een koffer met Nederlandse producten meeneemt.
    Kathy we lezen je blog met veel plezier, is columniste bij de Arubaanse Courant niet iets?
    In ieder geval veel succes met het vinden van een baan en voor jullie allemaal veel plezier op Aruba. Ellen en Hans