Ruim 2 maanden op Aruba

11 september 2018 - Santa Cruz, Aruba

Hi daar, hoe is het met jullie??? Al zin in een vakantie naar Aruba nu het kouder en natter wordt bij jullie?? :-)

Hier gaat het inmiddels aardig zijn gangetje. Huib heeft zijn onboardingsprogramma bijna afgerond. Moet over 2 weken nog een paar dagen naar Sint Maarten en daarna dan kan hij echt gaan beginnen met dingen opzetten en veranderen/aanpassen bij Kooyman. Heeft hij zin in! De kinderen gaan sinds 2 dagen eindelijk zonder tranen naar school. Behoorlijk wat ups en downs gehad de laatste weken. Pfff wat was dat afzien. Is toch echt niet fijn om ze elke keer zo te zien worstelen. Maar het lijkt te zijn doorbroken!! Daniek heeft al 2 keer vriendinnetje Romy te spelen gehad. Verder zijn de andere meiden in de klas bij Daniek ook super lief voor haar. Heel sociaal en bezorgd en spreken goed Nederlands. Bij Yinthe is het qua taal minder goed gesteld (meiden zijn wel super lief ook). Deze kinderen spreken niet zo goed Nederlands en dat vormden ook het probleem bij haar de eerste weken. Yinthe heeft een buddy aangewezen gekregen (Valerie), zei spreekt ook niet heel goed Nederlands, maar neemt haar taak verder uiterst serieus. Wijkt geen 1 meter van Yinthe haar zijde, haha. Yinthe wil ook graag met haar spelen, maar de ouders van Valerie willen ons eerst leren kennen. Wat op zich logisch is, maar aangezien ze nooit op school zijn wordt het een beetje lastig om iets af te spreken. Verder heeft ze Milan in de klas en die komt ook uit Nederland en spreekt prima Papiamento, dus daarvan kan ze een hoop leren. (en anders misschien op Streetdance waar de meiden sinds van de week mee begonnen zijn). Rylan is degene die al de meeste woorden Papiaments spreekt. Ze zingen elke dag liedjes in de klas en deze laat hij aan tafel 's avonds horen. Cool om te zien dat hij het zo snel oppikt. Ook bij hem in de klas begint hij al wat vriendjes en vriendinnetjes te maken. Zeker de dag dat hij jarig was (4 september) gingen ze allemaal juichen en riepen ze RYLAN, RYLAN, RYLAN dat hij de klas in kwam. Misschien kwam dat ook wel door de grote mand chips die hij mee had, haha. Arme jochie heeft wel krentenbaard (apenpokken noemen ze het hier) over zijn hele lijf. En mag dus ook niet zwemmen. Zijn al een week met zalf aan het smeren, maar kan nog niet echt zeggen dat het heel veel beter wordt. Maar weer naar de apotheek. Daar ben ik inmiddels ook kind aan huis voor medicijnen voor Huib. Die heeft na veel pijn, gezeur en gezeik met zijn kies deze eruit laten trekken. En onze jonge god dacht met een paar dagen wel weer herstelt te zijn, maar dat viel een beetje tegen en moest er toch nog een antibioticakuur komen :-).

Mijn ouders zijn geweest en inmiddels ook alweer terug naar Nederland. Wat hebben we genoten van de 10 dagen dat ze hier waren. Heerlijk om ze weer te kunnen zien en voelen. Leuk om ze ons leven te laten zien. Mee de kinderen wegbrengen en ophalen van school, boodschappen doen, was ophangen in de hitte en koffie drinken samen is opeens waardevol. We zijn naar het Aloë Vera Museum geweest. Hebben heerlijk, luxe gegeten bij Barefoot (geluksmomentje), Philips Animal Garden bezocht, Ijsjes gegeten bij de icecream-zaak bij ons om de hoek, stranden bezocht en een dagelijks plonsie in ons zwembad gedaan. Maar natuurlijk ook Rylan zijn verjaardag gevierd, want daar kwamen jullie speciaal voor. Een koffer met kadootjes en tekeningen mee van al die lieve mensen die in Nederland ook al aan zijn verjaardag hadden gedacht. Bedankt daarvoor!! Dat maakte dat hij echt jarig was. Voor ons zaten er ook nog kadootjes in de koffer. Rode Jillz opgerold in een onderbroek in een plastic zipzakje. Fantastisch!! En Hertog Jan biertjes voor Huib. Meiden blij met de nieuwe Hatchimals en ik ook met de LINDA's. Nieuw leesvoer. En dan komt het afscheid..... deze werd nog wel met 5 uur uitgesteld, maar toch hij kwam en was wederom niet leuk. Ga daar nooit aan wennen, denk ik. Maar het is zo en we moeten de draad weer oppakken. Gelukkig is hotel Jansma nog ff geopend, want de volgende dag konden we alweer opa Jansma van de luchthaven afhalen en die is er nu nog tot donderdagmiddag. Ook die had nog meer kadootjes mee. Zo leuk! Afgelopen zaterdag kwamen Rianne (Koopman) en haar zoontje Brayden ook nog een taartje eten, dus de verjaardag echt in etappes gevierd. Dus namens Rylan: bedankt voor de feestweek!! Met opa zaterdagavond uit eten geweest en zondag de Ayo Rock Formation (hele grote stapel keien) bezocht. Was wat warm zo midden op de dag, maar zeker de moeite waard. Daarna doorgereden naar de Natural Bridge (die al jaren geleden is ingestort, maar nog steeds een trekpleister is. Gelukkig staat zijn jongere broertje nog overeind, anders kom je echt voor niets). Aan die kant van het eiland is de zee een stuk ruiger wat vooral de kinderen erg indrukwekkend vonden. Daarna hebben de mannen nog de helden uitgehangen door een mevrouw te helpen die uitgeleden was en flink bloeden. Gisteren was het echt weer maandag: wasdag! Op naar de wasserette, want aangezien we nog steeds geen nieuwe wasmachine hebben en de oude toch echt blijkt te zijn overleden, rij ik daar nog 2x per week heen. Vandaag met opa en de kids weer naar Philips Animal Garden geweest. Kids vinden het erg leuk. Lijkt een kleine Hoenderdaell. En voor locals nog goed betaalbaar is. Want dat zijn we inmiddels wel meer: locals. Zo voelt het wel tenminste, al zit er elke keer op mijn wasmand bij de wasserette vandaan een sticker met Macamba. Wat Hollandse buitenlander betekend, haha. Dus zo ingeburgerd zijn we nog niet. Doeg doeg lieverds daar! Welterusten of goedemorgen. (Wij gaan ons opmaken voor de naweeën van orkaan Isaac geloof ik, met heel veel regen. Gaan het meemaken.) Tot gauw! xxx

1. Gauke:
    12 september 2018
    Schitterende foto's. Leuk om te zien zo. Doe iedereen de groetjes.
  2. Bianca:
    12 september 2018
    Super gaaf om jullie zo blij te zien op de foto s kids worden nog steeds door danique en danitshya erg grmist geef ze een knuffel van ons
  3. Desiré:
    12 september 2018
    Wat een leuke foto's en wat heerlijk weer wat familie om jullie heen!!! Geniet er nog even van 😘
  4. Ruth Harms:
    13 september 2018
    Fijn weer familie te kunnen vasthouden. En ook erg fijn dat het schoolgaan zonder tranen gaat nu! Lijkt me toch vreselijk elke keer. Wat nog een geweldig weer daar. Beetje regen lijkt me dan ook wel eens fijn of niet?
  5. Kim:
    13 september 2018
    Wat fijn lieverds, om weer een beetje bij jullie te zijn... Xxx
  6. Linda:
    14 september 2018
    Super leuk om te lezen en te zien! Zo zijn we toch een beetje bij jullie.
  7. Ageeth:
    30 september 2018