1 maand op Aruba

2 augustus 2018 - Santa Cruz, Aruba

Bon dia, waarom is het bij jullie nu ook zo mooi weer? Dat is voor ons echt een stuk minder leuk, haha. We hadden gewoon in de winter weg moeten gaan. Ik hoef dus niet te vertellen hoe je omgaat met warmte van meer dan 30 graden. En wel een container wilt uitpakken en een huis wilt inrichten. Zweet!! Gelukkig is daar ons fantastische zwembad en airco :-) Binnen 2 dagen was de container helemaal leeg! En zat achterin echt onze auto. Was helaas niet veranderd in een BMW ofzo. De auto is al geregistreerd en heeft One Happy Island kentekenplaten op de auto. En dan staat de porch helemaal vol met verhuisdozen, waar moet ik het kwijt? Zoveel spullen en geen bovenverdieping of schuur meer. Doos voor doos dan maar en zien waar we uitkomen. Na het legen van de container is Huib aan de bedden en kasten begonnen. Hij heeft echt geen rustig laatste weekje van zijn vakantie. Trots op mijn schatje. Heeft echt als een malle gewerkt. En afgelopen vrijdag konden wij in ons huis slapen. Bij de vakantiewoning in Topaz uitgecheckt en op naar ons huis. Het vakantiegevoel verdwijnt nu echt wel naar de achtergrond. En dat is prima. We gaan nogmaals langs bij Setar en zowaar lukt het ons om eindelijk internet af te sluiten, maar...… de monteur kan pas over 4 weken!!! langs komen voor montage. Grrr. Geen internet tot die tijd dus. Als een gek nog wat films en series voor de kinderen en ons gedownload op Netflix. Nu zit ik in het donker (zitten op de storingsdienst van Elmar (stroom) te wachten, hoofdstop is eruit gevlogen. Oeps, foutje) via een mobiele hotspot op mijn mobiel dit verslag te maken. Wil toch weer graag even wat laten weten. Heel lief de kaartjes die we van de week weer binnen hebben gekregen. Dank daarvoor en blijf ze vooral sturen. Vinden wij heel erg leuk! De gezinsuitbreiding heeft inmiddels ook plaats gevonden. Dinsdagavond is Zuma bij ons gekomen. Schattig beestje! Kids zijn dol op hem. En ook mijn hart begint hij al aardig te stelen. Ik... die nooit iets met honden heeft gehad. Huib vind het ook fantastisch dit hondje om hem heen. Hij moet nog we ff leren om de leguanen uit het zwembad te jagen. Dat kon ik vanmorgen zelf doen, haha. We hebben sowieso aardig wat beesten om het huis lopen (gelukkig niet in het huis). Heel veel hagedissen, paar leguanen en veel gekko's. Allemaal niet heel ernstig. Wel leuk juist. Rylan (Vonk) kan zijn hart ophalen hier. Daniek kan ook weer een strand afstrepen op haar lijstje. We zijn naar Baby Beach geweest. Wow, wat is dat veranderd (t.o.v. 15 jaar geleden). Super mooi! Echt fantastisch. Mijn nummer 1 strand op dit moment. Zie de foto's ;-). Zelfs schildpadden gezien. We hebben voor het eerst met z'n vijven gesnorkeld. Rylan kan het ook al zo goed. Was bijzonder. Ik was meer op de kinderen aan het letten, dan op de vissen, maar dat maakt niet uit. En dan begint het werkleven voor Huib hier dan echt. Afgelopen woensdag mocht hij starten bij Kooyman. Een dag van vooral kennismaken en praten/overleggen. Dus dat.... en vandaag weer. Hij gaat eerst 2 maanden een onboardingsprogramma volgen en zal daarvoor ook nog naar Curaçao moeten. We gaan het allemaal meemaken. En hij moet echt snel Papiaments gaan leren. Dat is toch eigenlijk wel de voertaal in de winkel. En ik.... ik drink koffie en zwem een beetje en daarna weer zonnen.... :-) haha, nee hoor. Alle dozen zijn uitgepakt en alles heeft een plekje. En is het huis, ons huis geworden! Nog geen thuis, maar dat komt wel. Ayo! Dikke kus

1. Marloes:
    Net je reisverslag gelezen😊
    Wat een hard werken zo voor jullie met de warmte..
    Goed om te lezen dat het super gaat daar en dat langzaam alles een plaatjes/ plekje krijgt.
    Dikke knuffel van ons uit Breezand😘
  2. Dianne:
    3 augustus 2018
    Super om te lezen hoe het jullie vergaat. Ontzettend hard gewerkt! Als de rust wederkeert wordt jullie huis vanzelf een heerlijk thuis. X
  3. Esther Weel:
    3 augustus 2018
    Kathy, wat schrijf je leuk en zo nuchter en eerlijk ook!
    Nu is daar het échte leven aan het beginnen... straks ook nog de kinderen naar school.
    Hoe gaat dat straks allemaal bevallen, Ik ben zo benieuwd.
  4. Bernadette Alkemade:
    3 augustus 2018
    Jij kan zo lekker schrijven, leest zo gemakkelijk weg. Het ziet er allemaal goed uit daar. Groetjes aan iedereen. Liefs Bernadette
  5. Ruth Harms:
    3 augustus 2018
    Lekker klusje in die warmte. Maar dan heb je ook alles van jezelf weer bij je....nu het jullie thuis maken. Knuffel van Anouschka voor Daniek. Een maand alweer. De tijd vliegt! Wat een prachtig strand! Lief hondje en "gezellige" beestenboel om huis. Brrr beestjes 🙂
  6. Angelina Adams:
    5 augustus 2018
    Jeetje Kathy, alweer een maand op Aruba. Jullie hebben hard gewerkt en dat met die temperaturen!!! Wat een schattig hondje hebben jullie en ook nog prachtige "buiten" dieren. En die stranden...….. super mooi!!! Heel veel plezier, succes en vooral genieten, groetjes aan iedereen, van jullie ex-buurtjes de Adams familie.
  7. Ellen en Hans Jansma:
    5 augustus 2018
    Hallo familie Jansma,
    Jullie nieuwe huisgenoot, het hondje ziet er echt schattig uit. We zijn heel benieuwd hoe het Papiaments leren Huib afgaat. De foto's zien er geweldig uit en Kathy je schrijft echt goed. Heel veel succes en plezier in jullie eigen woning
  8. Leonie Wijngaard:
    7 augustus 2018
    Wat leuk om jullie avontuur zo te volgen. Het klinkt alsof jullie een goede start hebben gemaakt. Geniet lekker!
  9. Saskia:
    7 augustus 2018
    Wat leuk om jullie zo te volgen!!!!! Ziet er allemaal heel leuk en gezellig uit. Jaloers......hahahahaha. Dikke kus voor jullie allemaal