Feliz aña nobo

1 februari 2020 - Santa Cruz, Aruba

Bon dia tur hende, Feliz aña nobo, gelukkig nieuwjaar!!

2020, vorig jaar vroeg ik mij echt af of we hier nog zouden zijn in dit jaar, maar nu weet ik zeker dat we hier in 2021 ook nog zijn. Het begint allemaal beter te wennen en te voelen. Tuurlijk blijft het lastig, maar denk dat jullie dat wel snappen......Een nieuw jaar, wij zijn hem iig sportief begonnen. Huib is begonnen met beachtennis, ik heb mijn oude vertrouwde baantjes zwemmen weer opgepakt samen met een trainer, de meiden zijn begonnen met paardrijles en alledrie de kinderen zijn begonnen bij atletiek. Lekker sportief bezig dus.

December zit er weer op en ook dit keer was ik weer blij dat hij voorbij was. Ik heb last van een grijze deken over mij heen die maand. En deze deken werd extra donker en zwaar door het plotselinge overlijden van tante Kitty. Je weet dat het een keer gaat gebeuren dat je hier zover weg zit en moet kiezen wat je doet als je zo'n verschrikkelijk bericht krijgt....uiteindelijk heb ik er voor gekozen om bij mijn eigen gezin te blijven met de feestdagen, wetende dat de familie er voor elkaar was en tuurlijk blij zouden zijn met mijn aanwezigheid, maar het ook snapte dat ik er niet bij kon zijn. ECHT de lastigste beslissing tot nu toe dat we hier zitten. Door iedereen werd ik op de hoogte gehouden, waardoor ik het hier ook een soort van plekje kon geven. Want het blijft onwerkelijk en helemaal als je het niet met eigen ogen kan zien of voelen. Nogmaals sterkte lieve familie en in juni komen we jullie knuffels brengen...

Natuurlijk zaten er ook mooie momenten in december, Pakjesavond was erg geslaagd. Kadootjes vielen in goed aarde.....Sinterklaas had nog een mooi gedicht gemaakt (iets over goed luisteren en je groentes eten, haha). Geen chocoladeletters dit jaar, was vorig jaar, na een aantal uur in 27 graden niet zo'n goed plan :-). Ook de kerstviering van Kooyman was goed verlopen, zelfs met een extra speciaal momentje voor Huib. Hij krijg namens zijn team een plakkaat uitgereikt. Omdat ze zo onwijs blij met hem zijn als manager. Later begrepen we dat dat nog nooit eerder was gebeurd in het filiaal Aruba (de medewerkers hier schijnen nogal kritisch te zijn) en werd hij zelfs vanuit Curaçao hiervoor gefeliciteerd. Echt trots op mijn mannetje hoe hij het hier doet. Maar eigenlijk ook weer geen verrassing, want dit hoorde ik ook al die jaren in Nederland bij elk filiaal waar hij werkte....laten we zeggen dat hij doet waar hij goed in is!!

De kerstdagen ook goed doorgekomen. Kerstavond gezellig tapas gegeten met de kinderen, die we met elkaar hadden klaargemaakt. 1e kerstdag samen met Bjorn, Alice, Michel en Yvon een bbq gehouden op het strand van Babybeach. Het blijft gek, kerst vieren op het strand, maar toch kan het ook gewoon. Maar voelt het meer als een "gewone" zondag dan kerst. 2e kerstdag lekker thuis gebleven, rustig aan gedaan. Huib moest tussen kerst en oud & nieuw gewoon werken, zelfs het hele weekend. En oud & nieuw voor het eerst thuis gebleven met de kinderen....en we moeten zeggen, dat is prima bevallen. Het was heel gezellig. Gegourmet, spelletjes gedaan (sjoelen, Keezen), de vuurkorf aan en marshmallows geroosterd en even voor 24.00 uur op de rotsen in onze tuin geklommen met champagne. Wat een fantastisch uitzicht!! We konden over het hele eiland kijken en al het prachtige vuurwerk bewonderen. Was echt heel indrukwekkend. Al vonden Yinthe en Rylan het wel een beetje te spannend. Door al het geluid leek het wel een bombardement en dachten ze dat ze niet veilig waren. Daarna beneden in de voortuin zelf nog 2 potten vuurwerk afgestoken (die ik vervolgens een half uur later in de fik zie staan en een deeltje heg heeft meegenomen, oeps). Geslaagd avondje zo!

En dan gaan we ons opmaken voor de 1e visite van dit jaar!!! Mijn ouders komen 11 januari deze kant op. Yeah!!!! Allebei dit keer. Pap komt ook gezellig mee. En daar hebben we allemaal zin in. Daniek is jarig 12 januari, dus een extra kadootje voor haar. Zo blij dat ze er zijn. Al is het maar kort een weekje, nu nog niet aan denken en genieten van het moment. Soms vind ik dat lastig en ben ik zowat alweer bezig met het afscheid wat gaat komen en vergeet ik te genieten van nu. Ze willen niet veel doen, gewoon lekker bij ons thuis zijn. Koffie drinken bij ons op de bank, genieten met de kleinkinderen, knuffelen. Zwemmen. De kleine dingen in het leven, die dan zo groot zijn. Oma maakt met Yinthe de 500 stuks puzzel die ze voor Sinterklaas heeft gekregen. Speciaal bewaard om samen met oma te doen. Rylan laat opa en oma in zijn vriendenboekje schrijven. Daniek kan door haar verjaardagskado appen met opa en oma, hoe cool is dat. We gaan een middagje naar Babybeach, uit eten bij Midudu en lunchen bij El Chalan en bekijken de prachtige muurschilderingen in San Nicolas. En kijken samen de 1e en 2e aflevering van Wie is de Mol samen. Wat heerlijk dat dat ff samen kan...en dan is het alweer tijd voor afscheid. Het blijft ruk, maar dit keer heb ik er extra last van. We tellen af naar juni. Toen nog 147 dagen, nu inmiddels nog 133 dagen :-). Of komt u door het mooie weer hier toch wonen pap ;-)??

2 Weken even school, werken en sporten etc. Vierde we Beticodag op 25 januari (Betico Croes is de voorvechter geweest van de status aparte die Aruba nu heeft en dat willen ze graag elk jaar op zijn geboortedag blijven vieren). Ik werk inmiddels 4 dagen in de week en krijg vanaf volgende week mijn 6e kindje erbij in de opvang. Een babytje van 4 maanden. Dus zonder al te veel moeite blijft mijn bedrijfje groeien. Maar kost het mij wel geestelijk behoorlijk wat inspanning hoor. Is best druk in je eentje...

Verder is onze kat Gizmo 6 dagen weggeweest, maar gelukkig in goede gezondheid weer terug. Die bleek vast te hebben gezeten in het huis van onze buurman. Die woont daar niet en was maandagavond even in het huis voor de post etc. en door de aanplakbiljetten in de wijk wist hij dat wij onze kat miste en belde hij ons. Wat kan je dan blij zijn. Het is zo gezellig dat ie er is.

En dan zitten we vandaag op onze 2e visite van dit jaar te wachten: opa Jansma is weer onderweg hierheen!! En blijft tot volgende week zondag. Gezellig weer!!(en opa het mooie is......we hoeven niet meer af te wassen, want we hebben sinds kort een vaatwasser!!!! Wat een geluksmomentje is dat. Zo iets kleins en in NL zo gewoon, maar hier heel bijzonder).

En daarna gaan we ons opmaken voor de carnaval. En is het hele eiland weer "insane" de aankomende maand. Ik hou jullie op de hoogte.

Lieve mensen, maar er wat moois van dit jaar!! Geniet vooral van elkaar en van de kleine dingen in het leven. Zo cliché, maar weer eens pijnlijk duidelijk geworden.

Tot gauw!

Liefs Kaatje

1. Marloes:
    1 februari 2020
    Wat een heerlijk verhaal weer van jullie. We zijn ook aan het aftellen👍 Kom maar op juni💪 Oooo de verrassing voor de kids is onderweg😉
  2. Gerard Philipsen:
    2 februari 2020
    Mooi om weer even wat te lezen van jullie, zin in pp samen met jullie in Juni !! Verder alle goeds voor jullie gezinnetje!!
  3. Carla:
    3 februari 2020
    Wat is het toch mooi om jouw verhaal weer te lezen, echt geweldig. En wat hebben we en vooral de kinderen zin in Juni!
  4. Kim:
    10 februari 2020
    Hey lieverd, beetje laat misschien, maar uiteindelijk lees ik dan toch ook weer jullie mooie belevenissen. Ennuh 133 dagen (inmiddels 123!) klinkt veel beter dan 2021 nog op Aruba hoor 😏
    Mis je, lieve vriendin xxxx
  5. Walter en Daniëlle:
    16 februari 2020
    Weer een mooie update van jullie avonturen op Aruba. Bedankt voor het delen. Ik wacht nu al in spanning op de carnavals editie !