1 jaar op Aruba!!

2 juli 2019 - Santa Cruz, Aruba

Hi hi lieve schatten,

Echt waar! Vandaag is het 1 jaar terug dat we op Aruba aankwamen. En jeetje wat is het een jaar geweest. Aan de ene kant is het voorbij gevlogen, maar aan de andere kant ook weer niet. Zeker niet in het begin.....voor mij persoonlijk vind ik het erg fijn dat het 1e jaar erop zit. Die schijnt het ergste te zijn. Vanaf nu hebben wel alles al een keertje meegemaakt. Je weet de wegen inmiddels beter te bewandelen. Dat vind ik vooral erg fijn. Huib is daar niet zo mee bezig. Die moet ik erop wijzen dat het een jaar terug is dat we hier aankwamen, haha. Heeft zijn draai hier helemaal gevonden. Daniek heeft het er juist moeilijker mee. Die vind het lastig dat ze haar vriendinnen in NL al een jaar heeft "achtergelaten". (Goh, van wie zal ze het hebben). Die gaat door een wat lastigere periode nu. Begin puber..... gaat naar de laatste klas en wil graag een eigen kamer (die we hier niet hebben). Yinthe en Rylan lijken er minder mee bezig te zijn. Die beginnen wel steeds vaker Papiaments met elkaar te spreken hier in huis. En omdat Daniek wat meer op haar zelf is, trekken zij wat meer naar elkaar toe. Misschien gaat Rylan zelfs bij Yinthe op de slaapkamer en krijgt Daniek Rylan zijn slaapkamer. Dat gaan we bekijken in de zomervakantie. Die begint hier over 2 dagen!! Terwijl het weer meer op herfstvakantie lijkt op dit moment. We hebben echt het 1e halfjaar geen regen gehad en nu valt er in deze week meer dan het hele jaar. Welkom weer in het orkaanseizoen. Moet eerlijk zeggen dat ik het wel heerlijk vind. Alleen niet als je je was net hebt buiten gehangen en het zwembad hebt bijgevuld. Die stroomt nu bijna over, haha. Ja..... luxeprobleem :-)

Er is weer genoeg gebeurd sinds de laatste blog. De familie Leijen op bezoek gehad. Wat was het fantttttastiiiiischhhhhh. Echt enorm van genoten. Zo bijzonder!! Dit hadden we dan weer niet gehad als wij in NL waren blijven wonen, dus in dat opzicht extra bijzonder. Zo probeer ik het maar een beetje recht te praten voor mijzelf ;-). De week vloog voorbij natuurlijk. En hoop leuke dingen gedaan, al is het ook lastig om met zo'n grote groep in beweging te komen. En je ook met slaapjes etc. zit. Maar zeker het allerbeste eruit gehaald. En vooral bij elkaar geweest. Daar ging het om. De neven en nichten weer met elkaar kunnen spelen. Jolie vast kunnen houden. We zijn de Hooiberg op geweest. Gezwommen in de New Natural Pool. De meiden hadden hun optreden op het grote podium van hun Streetdanceschool. Uit eten geweest. Ziekenhuis bezocht, dat stond niet op de planning, maar Tygo en een Schorpioenvis kwamen met elkaar in aanraking en helaas wint de Schorpioenvis dan. Maar als we hem zien Tygo dan slaan we hem alsnog in elkaar hoor!! Dank jullie wel voor de heerlijke week!!

De ochtend dat de familie aan kwam begon iets minder goed (maar mijn dag kon sowieso niet stuk, dus kom maar op!) Het was niet de vraag of het ging gebeuren, maar wanneer: ik werd van de zijkant aangereden op de rotonde. Gelukkig alleen maar blikschade, maar je schrikt wel even. Volgende week wordt de auto gerepareerd. Dat weekend daarvoor waren Huib en Yinthe ook al van achteren aangereden, maar hing alleen de bumper los. Huib had geen zin in gedoe en liet de tegenpartij er met een mazzeltje vanaf komen. Hij kon zelf de bumper er weer op duwen. De aanrijding die ik had is iets lastiger zelf te repareren. Zie foto.

Inmiddels mijn laatste werkdag bij One Happy Bowl gehad. Ze konden mij niet langer financieel erbij hebben en ik kon gaan. Verdere details zal ik jullie besparen hier. Als je er echt benieuwd naar bent... app mij ff. Dat kan weer inmiddels op mijn Nederlandse nummer sinds mijn vorige telefoon de plavuizen van dichtbij had gezien. Gelukkig heb ik een hele lieve broer die zijn overbodige telefoon naar mij heeft opgestuurd, waardoor ik weer online ben. Yeah! Tnx Stef en Nancy voor het fantastische verrassingspakket!!

Rylan heeft vorige week zijn A-diploma met zwemmen gehaald. Hij kon allang zwemmen zonder bandjes. Dus het was een formaliteit. Maar we vonden het vooral belangrijk dat hij goed leert zwemmen, zodat hij het langer vol kan houden. Ook in zee. Ook heeft hij zijn Gradution gehad. Dat is iets wat wij in Nederland helemaal niet kennen. Dit omdat je dan gewoon van groep 2 naar groep 3 gaat. Maar omdat de kleuterschool en basisschool hier nog grotendeels gescheiden zijn is dat een DING hier. Helemaal opgetogen in toga en zijn vierkanten hoed moest hij in een luxe zaal van het Renaissance Convetion Centre verschijnen. Toch wel een beetje spannend. Ook nog een dansje doen.... Maar het is een mooi afscheid van de kleuterschool. Na de zomervakantie naar de school van zijn zussen. Daar heeft hij enorm zin in! De meiden hebben van de week hun afronding van het schooljaar met een Red Carpet event. Als Hollywoodsterren over de catwalk. Yinthe heeft er zin in, Daniek niet. Gaan het meemaken. Op naar de zomervakantie. Geen vakantieplannen. Maar misschien wel dagjes weg en de kinderen een Summer Camp mee laten doen. Dat is hier ook heel normaal. Je kinderen de hele week ergens onder brengen tijdens hun vakantie.....

De kinderopvang is inmiddels uitgebreid met een 2e kindje. Hij moet nog een beetje wennen (lees: huilt nog een heleboel). Maar dat komt vast goed.

Eigenlijk was de maand juni een maand zonder bezoek en veel werken....We zijn net normale mensen. Maar gelukkig komt opa alweer volgende week. Anders zouden we echt afkickverschijnselen krijgen :-).

Dag, ayo!

Liefs en dikke knuffel vanaf hier xxx

1. Renate Philipsen:
    2 juli 2019
    Wat leuk om te lezen weer, gelukkig is de aanrijding goed afgelopen. En wat een prachtige foto's 😍. Hopelijk vind Daniek snel haar draai weer😇dikke knuf en 💋van ons
  2. Agnes:
    2 juli 2019
    Wat een heerlijke foto's familie Jansma. Ik ben erg blij dat het allemaal fijn gaat daar.
    Maar we missen jullie nog steeds.
    Bedankt maar weer voor dit verslag. Erg fijn om zo op de hoogte te blijven. 😘
  3. Marja van Dijk:
    2 juli 2019
    weer een leuk verslag en mooie foto's.
  4. Kim:
    2 juli 2019
    Hey lieverds, eindelijk een keer snel met het lezen van jullie mooie avonturen 😀
    Maar t missen went echt niet hoor...
    Veel liefs Kim x
  5. Monique Sikking:
    2 juli 2019
    Die foto van je vader😂😂😂
    Fantastisch! Rest ook natuurlijk, goed te lezen dat jullie de draai hebt gevonden. Al zal het gemis lastig blijven. Wel leuk om je blogs te lezen Kathy, heel veel succes en groetjes x
  6. Linda:
    3 juli 2019
    Wat heerlijk om de foto's te zien! Echt weer even genieten van de heerlijke week! 😍
    Gek idee dat jullie er alweer een jaar wonen..
    Geniet van de vakantie vd kids! Groetjes daar en we bellen snel weer! 😘
  7. Emmy:
    6 juli 2019
    Weer een leuk verslag Kathy, dat doe je goed!! Op naar het tweede jaar op Aruba, met vast weer héle mooie momenten (en hopelijk niet te veel minder mooie....). Heel veel succes allemaal en de groeten van ons